melbourne en adelaide - Reisverslag uit Sydney, Australië van Simone - WaarBenJij.nu melbourne en adelaide - Reisverslag uit Sydney, Australië van Simone - WaarBenJij.nu

melbourne en adelaide

Door: simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

18 Februari 2015 | Australië, Sydney

Melbourne
De eerste dag (woensdag 7 jan) dat ik aan kwam was het 37 graden en volop zon. Na de bus reis was ik onwijs moe en wou gelijk mn bed in. Het inchecken ging moeizaam want ze konden mijn boeking niet vinden. Maar uiteindelijk mocht ik naar een 4 pers kamer wat echt super relaxt was. Savonds met het eten een paar meiden ontmoet en ben toen met een van de meiden naar een avond markt geweest. Donderdag ochtend ben ik naar de royal botanic garden geweest was erg mooi en super groot. Ik heb er ongeveer 4 uur rond gelopen. Daarna afgesproken met een duits meisje om naar het melbourne museum te gaan. Maar omdat ze gingen sluiten over een uur hadden we maar bedacht om vrijdag te gaan. Eenmaal vrijdag waren we naar het museun geweest en daarna naar de film: the hobbit 3D! Die zaterdag ontmoette ik 3 nederlandse waar ik savonds mee uit ben geweest in fitzroy. Zondag hadden we plannen gemaakt om met zn 4en naar phillip island te gaan op maandag. Maandag rond 9 uur vertrokken naar phillip island wat ongeveer 2 uur rijden was. Als eerst zijn we naar churchhill gegaan waar ze schapenscheren, koeienmelken en andere dingen lieten zien. Daarna zijn we naar een koala park geweest waar we de koala van super dicht bij konden zien. Savonds zijn we naar de pinguin parade geweest. Het startte rond 9 uur toen de pinguins het strand op kwamen lopen richting hun slaapplek. De dag erna ben ik naar de outlets geweest. Woensdag ben ik naar de immigratie museum geweest, en smiddags weer naar de queen Victoria market. donderdag naar brighton beach om de bathing boxes te zien. Vrijdag mn spullen gepakt want zaterdag begonnen we aan de great ocean road. Samen met nadine en 2 andere zijn we smiddags vertrokken en onze eerste stop was apollo bay. We kwamen savonds rond 8 uur aan dus zijn op de camping gebleven. De volgende dag zijn we richting port campbell gereden. Onderweg kwamen we een wildlife park tegen waar je emu's, kangaroo's, ezels en meer dieren kon voeren. Daarna zijn we naar de twelve apostles gereden. Daar kwam ik mn nederlandse vrienden tegen en toevallig sliepen we op de zelfde camping. De dag erna zijn we naar mount gambier gereden in south australia. Nadine moest haar auto registreren daar en we zijn daar ongeveer een dag mee bezig geweest. Onder tussen zijn we daar nog even bij de blue lake geweest wat onwijs mooi was. De dag erna begonnen we onze weg terug naar melbourne. Bij ballarat zijn we gestopt en daar een nachtje gebleven. De dag erna naar melbourne gereden. Nadine bood me aan om samen op een camping naast het vliegveld te slapen en mij de volgende ochtend af te zetten om naar adelaide te vliegen.
5 uur opstaan want moest om 6 uur op het vliegveld zijn.

Adelaide.

Donderdag 22 januari kwam ik aan in adelaide. Cynthia was al een dag eerder aangekomen als ik. We hadden besloten om naar cleland wildlife park te gaan. De errdtr bus hadden we gemist op 1 minuut. Volgende bus genomen maar dan moesten we de laatste 23 minuten lopen. Best te doen dachten wij. Na een half uur dachten we dat we wel redelijk in dr buurt zouden zijn.. Dus niet! Na anderhalf uur lopen in de middle of nowhere zonder bereik en zonder iemand tegen te komen kwamen we dan uiteindelijk uitgeput en chagarijnig aan in het cleland park. Het vast houden van een koala maakte alles weer goed. Om de laatste bus niet te missen hadden we van te voren al naar de tijden gekeken. Het park ging om 5 uur sluiten, en we kwamen er achter dat we nog in het park liepen na 5 uur.. Gelukkig hadden ze een uitgang voor achter blijvers. Eenmaal bij de bus halte duurde her wel heel erg lang voor dat de bus kwam. Natuurlijk hadden wij weer naar t verkeerde schema gekeken. Stonden we in de middle of nowhere again.. Er kwam een duits stel aan lopen en na lief vragen mochten we met hun mee rijden naar de stad. Savonds zijn we gezellig wat wezen eten en drinken in glenelg. En natuurlijk wèèr de laatste bus gemist..
Vrijdag 23 januari 8 uur sochtends hebben we de auto opgehaald die we gehuurd hadden. Na ongeveer 2 uur rijden kwamen we aan bij cape jervis om met de ferry naar kangaroo island te gaan. Na 45 minuten op boot gezeten te hebben zijn we gelijk richting seal bay gereden om de zeeleeuwen te zien. We kregen echt een beetje het outback idee hier, er is 1 hoofdweg en de rest is off road. (Waar onze auto niet geschikt voor was) Daarna door gegaan naar de lodge waar we zouden overnachten. De vrouw die daar werkte raadde ons aan om in het winkeltje voor aan de weg wat eten te kopen. Want het ging zo sluiten. Het enigste wat we gekocht hebben is wijn. Eten komt later wel dachten wij. Nou niet dus... We kwamen er achter dat dit het enigste winkeltje is in een straal van 75 km ongeveer. We hebben toen maar besloten om stiekem wat brood van het ontbijt te pakken en een tosti te maken. Voor het eten zijn we nog even naar de remarkable rocks en admiral arch. Paar mooie foto's gegenomen en terug gegaan naar de lodge. Optijd naar bed gegaan voor de volgende dag. Zaterdag 24 jan: we hadden wel zin in wat actie dus besloten we om een quad tour te doen. Na ongeveer 10 minuten konden we beginnen. De man die onze tour gaf vertelde wat over de omgeving en na ongeveer 1,5 uur kwamen we zwart van de quad af. Hij vertelde dat stokes bay wel de moeite waard is om heen te rijden. Je moet daar namelijk door de rotsen heen lopen om bij het strand te komen. Erg leuk!! Na wat fotos gemaakt te hebben en wat geluncht zijn we doorgereden naar kingscote. Daar waren we binnen 10 minuten weg gegaan.. Er was geen Pinguin te zien (sinds 2013 al niet meer) we zijn daarna nog naar wat lookout punten gereden en vervolgens richting penneshaw om de ferry weer terug te nemen naar aidelaide stad. Er stond erg veel wind opzee dus ik hing weer achter aan de boot vanwege de misselijkheid. Rond 8 uur kwamen we aan en bedachten toen dat we nog even een slaap plek moesten regelen voor de avond. We wisten niet dat er 3 evenementen aan de gang waren en alles vol zat.. Na 1 uur gezocht te hebben waren we er helemaal klaar mee en het ibis hotel had een cancelling dus zijn we uiteindelijk daar gaan slapen voor 90 dollar per nacht.....
Zondag weer vroeg opgestaan om de auto weg te brengen en richting het vliegveld om terug te vliegen naar sydney. Blij dat ik weer in sydney was. We zijn die middag nog wat wezen drinken op bondi beach als afsluiter van de leuke dagen in adelaide.

Sydney.

Maandag kon ik gelijk vieren dat ik terug was in sydney want het was straya day!!!!! Nationaal feestdag van australie. Wat hadden we er zin in. Het weer liet ons zitten helaas,  maar een paar vrienden gaven een house party dus zijn we daar heen gegaan. Toen we aan kwamen was iedereen duidelijk al zeer in de party stemming. Bij ons kwam de stemming er al gauw in! Savonds hebben we gekookt en zijn toen naar huis gegaan.

Ik zit nu alweer 3,5 week in sydney.. Heb inmiddels een baantje gevonden en verhuisd naar een appartementje. Eindelijk een vast plekje voor de komende 3 maanden.

Have a great day mate ;)

Xx

• 18 Februari 2015 - 20:27

Anneke:

Wat leuk om te lezen wat je allemaal al ondernomen hebt! Je bent al veel gezien en volgens mij leuke contacten opgedaan. Volgens mij heb je het daar erg naar je zin! Geweldig dat je nu een baantje hebt en een eigen stekkie om te verblijven. Je komt toch nog wel terug naar NL? Geniet van alles! Groetjes van ons